Campaniile de advocacy – de ce au ONG-urile nevoie de ele?

Postat de | 17 martie 2016 | Cultura & Educatie

Într-o definiție simplificatoare, advocacy reprezintă efortul organizat al cetățenilor de a schimba sau influența deciziile publice care le afectează viața. În practică, organizațiile neguvernamentale sunt cele care desfășoară activități de advocacy, acestea asumându-și  de fapt rolul de intermediar între grupurile pe care le reprezintă și factorii de decizie.

Într-o societate democratică, sectorul  asociativ asigură o bună parte din serviciile de care comunitatea are nevoie și se preocupă de rezolvarea unor probleme ”invizibile” sau neglijate, pentru care nici instituțiile statului, nici companiile, nu se grăbesc să găsească soluții. 

De asemenea, foarte multe organizații aleg să rezolve pe cont propriu problemele comunității, necunoscând valoarea adăugată pe care poate să o aducă o campanie de advocacy.

Astfel, trebuie spus că activitatea de advocacy poate oferi organizațiilor neguvernamentale o multitudine de oportunități.  În primul rând, advocacy este o modalitate prin care ONG-urile pot să devină vizibile și se pot bucura de o recunoaștere publică a misiunii pe care și-au asumat-o.  De asemenea, prin angajarea în procese de advocacy, acestea își pot clarifica relația cu decidenții și pot ajunge să beneficieze de statut consultativ pe lângă autorități.

În plus, ca urmare a unei campanii de advocacy reușite, structurile non-profit își pot spori prestigiul și credibilitatea în fața decidenților și a cetățenilor de rând și pot fi percepute ca organizații eficiente. Totodată, în contextul unei campanii de advocacy, ONG-urile își pot dezvolta relațiile cu grupurile de beneficiari în numele cărora acționează, relațiile cu mass-media, dar și relațiile cu alte organizații, ceea ce înseamnă că, în caz de nevoie, ar putea atrage sprijin si expertiză suplimentară.

De altfel, este recunoscut faptul că ONG-urile specializate în activități de advocacy sunt capabile să creeze coaliții, alianțe, apreciază valoarea lucrului în comun, știu cum să-i determine pe cetățeni să se implice în procesul decizional, au la îndemână tehnici prin care își pot susține în mod argumentat poziția și, în definitiv, sunt capabile să-și construiască o abordarea strategică pe termen lung în favoarea misiunii pe care și-au asumat-o public.

Acestea fiind spuse, dezvoltarea capacității de advocacy ar trebui să fie o prioritate pentru sectorul asociativ. ONG-urile ar trebui să profite de toate oprtunitățile de învățare în domeniul advocacy, tocmai pentru a ști cum să intervină eficient în dialogul social, cu scopul de a susține interesele celor pe care îi reprezintă și de a propune soluții adecvate la problemele identificate în comunitate.

Sursa: http://lobby-advocacy.ro

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *