Romania a castigat din nou primul loc in Europa cu proiectul realizat de Fundatia ADEPT Transilvania „SMS Ferme Familiale!”

Postat de | 15 decembrie 2013 | Stiri

Pe 9 decembrie 2013, Fundatia ADEPT Transilvania a castigat premiul intai la sectiunea „Comunicare inovativa” cu proiectul ”SMS Ferme Familiale”, in competitia organizata de Directoratul General pentru Agricultura al Comisiei Europene (DG Agri) – „CAP communication awards 2013”, obtinand  cele mai multe voturi din partea publicului. Este pentru al doilea an consecutiv cand Fundatia ADEPT castiga locul I in cadrul acestei competitii (editia anterioara – Comunicare catre beneficiari).

ADEPT a pus la punct un sistem simplu, dar extrem eficient de informare prin sms a fermierilor si taranilor, care nu au posibilitatea sa acceseze internet-ul sau sa contacteze  diferite institutii guvernamentale si nonguvernamentale. Acest sistem face parte din proiectul „SMS Ferme Familiale”, finantat prin Programul Romano-Elvetian de Cooperare si co-finantat de Fundatia Orange Romania, Prin aceasta metoda inovativa,  micii fermieri sunt informati direct si in timp real despre modificarile legislative si oportunitatile care apar pentru ei. Este un sistem de instiintare prin sms este menit sa transmita clar si concis informatii utile fermierilor (de ex: data limita de depunere a cererilor de plata, deschiderea unor sesiuni de proiecte finantate prin Programul National de Dezvoltare Rurala – PNDR, diverse oportunitati pentru ei, etc.).

ADEPT organizeaza periodic intruniri cu fermierii si pastreaza un dialog permanent cu acestia, iar Politica Agricola Comuna (PAC) are influenta asupra tuturor cetatenilor europeni. Daca informatia este bine gestionata, incepand de la cei care produc hrana (fermierii), cu totii vom avea de castigat.  Asa cum spunea comisarul european pentru agricultura, Dacian Ciolos, PAC reprezinta „legatura dintre populatia urbana in continua crestere si sectorul agricol, organizat din ce in ce mai strategic”.

Dintre cele 181 de proiecte europene propuse jurizarii, au fost selectate 9 pentru faza finala a concursului. Clasamentul final, dupa ce proiectele au fost prezentate publicului format din oficialitati ale Comisiei Europene, reprezentanti ai presei din Europa, asociatii de fermieri si ONG-uri, a fost stabilit de catre cei peste 400 de participanti la eveniment.

Proiectul propus de Fundatia ADEPT, la categoria „Comunicare inovativa”  a intrunit cele mai multe voturi, devansand proiectele „AgriChat” din Anglia si „FarmsUp” din Grecia si a fost sustinut si dezvoltat impreuna cu Kama Systems.

Motivatia juriului pentru selectarea propunerii ADEPT a fost: ”Acest proiect este extrem de bine adaptat la nevoile celor carora se adreseaza. Folosirea de mesaje scurte (SMS) este un mijloc simplu si eficient de a comunica micilor fermieri (fermierilor familiali) care se afla in zone izolate sau greu accesibile”.

Castigarea locului I pentru a doua oara reprezinta si o recunoastere a importantei activitatilor de dezvoltare rurala si conservare a biodiversitatii pe care Fundatia ADEPT le desfasoara in zona Sighisoara – Tarnava Mare.

Sursa: Stiriong.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *